onsdag 7 januari 2009

En ny termin i Mariannelund

Idag har vi börjat en ny termin på Mariannelunds folkhögskola. Eftersom nästan alla våra kurser är terminskurser så har det varit mycket nytt. Nya klasser och nya människor. Fast många av de gamla deltagarna är kvar på en ny kurs. Själv jobbar jag mest med BibelVäxa och jag har träffat 24 nya förväntansfulla kursdeltagare för första gången. Jag jobbar också med BibelTjänst som är en forsättningskurs för dem som vill utrustas för att tjäna Gud. Av skolans 95 elever går 80 på bibelkurser och det gör oss till en av Sveriges största bibelskolor.


Jag älskar mitt jobb. Det är en förmån att på heltid få undervisa Guds ord till unga människor som vill lära känna Gud och växa som människor och som lärjungar.


Jag älskar den här platsen. Det är en plats där Gud är nära och gemenskapen varm. Det är en plats där Guds rike kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar