fredag 31 augusti 2012

En lägesrapport

Oj vad tiden går fort. Det är redan den sista augusti. Nu har jag jobbat i Alliansmissionen i tre veckor och börjar komma in i det hela. Det är spännande och fascinerande att komma in i ett nytt sammanhang och upptäcka nya sidor av vad Gud gör i Sverige. Sedan en vecka är terminen också igång med nya kurser i Mariannelund. Jag har haft några fina dagar med min nya härliga BibelVäxa-klass. Det känns lite ovant med två halvtidsjobb och det krävs en del planering för att få det att fungera, men jag hoppas att det ska gå bra. Att både få möta unga människor och undervisa på bibelskolan och samtidigt få ägna mig åt att leda församlingsplantering på ett nationellt plan är verkligen en drömsituation. Jag är välsignad!

Jag märker redan att det är svårare att få tid över för att blogga. Det pågår några olika intressanta samtal i Dagen och på nätet, men jag har tyvärr inte tid att skriva. Det är mycket annat som är vikigtigare just nu. Så om det blir lite glesare mellan inläggen ett tag framöver, så vet ni vad det beror på.

I måndags föddes förresten mitt sjätte barnbarn, Ture Melin, i Sundsvall. Den stora och växande familjen behöver ju också få sin del av mig. Den vill jag inte försumma.

En rolig aspekt på mitt nya jobb är att jag får resa ganska mycket i landet och träffa mycket folk i olika sammanhang. Förhoppningsvis leder det till att jag också får träffa några av mina bloggvänner och läsare i verkligheten. Det hoppas jag på. Kom gärna fram och hälsa om du ser mig.

Och när det finns tid och jag har något att skriva om så blir det ett inlägg. Det lovar jag.

Så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar